Jdi na obsah Jdi na menu
 


Ultima CanAm twin turbo

1. 9. 2008
 
Fotogalerie

Ultima CanAm twin turbo,    silnější než Veyron!

Veyron? Nenechte se vysmát. V Brně na autosalonu, v expozici společnosti Construct, stojí vůz, který má o deset koní vyšší výkon než magické Bugatti.
Pohled do tabulky technických parametrů dokáže nepřipravenému jedinci přivodit krátkou zástavu srdce. Britský sportovní automobil s brutálně vyladěným americkým motorem LS7 z Chevroletu Corvette Z06 (v sérii 373 kW/507 k) dokáže při 6250 ot./min. vyprodukovat výkon 743 kW (1011 k).Můžou za to dvě obří turbodmychadla, která stojí také za točivým momentem z říše nákladních automobilů – 1300 Nm (!) odchází z klikové hřídele mezi 4000 až 6000 ot./min. Zdá se vám, že na to motor 7,0 l V8 potřebuje příliš vysoké otáčky? Tak vám prozradíme, že při 2500 ot./min. je pod plynem 750 Nm. Elektronický omezovač dovolí motoru vytočit se až na 7300 ot./min., což je na přeplňovaný motor celkem neobvyklý údaj.Ultimativní supersport využívá upravenou 6stupňovou manuální převodovku z Porsche GT2, která, v kombinaci s muší váhou 950 kg, stačí na maximální rychlost 380 km/h. CanAm twin turbo jezdí na 19palcových kolech Forgeline s centrální maticí, nehledejte však běžné silniční pneumatiky. Protože tento vůz je připravený na pokoření rekordů 0-160-0 a 0-320-0 km/h, potřebuje k tomu závodní slicky Hooslier s rozměry 235/35 ZR19 vpředu a 345/30 ZR19 vzadu. Není bez zajímavosti, že tato Ultima se bude snažit překonat rekordy, které drží vozy stejné značky. Světový rekord drží model GTR720, jež dokázal akcelerovat a zastavit (0-160-0 km/h) za 9,4 s. Bugatti Veyron bylo pomalejší o půl sekundy.

Jak jsme již psali v první zprávě, vozidlo, jehož základem je anglická Ultima CanAm, bylo postaveno na jaře 2007 na objednávku českého zákazníka. Projekt realizovala česká firma INNOTECH International ve spolupráci s americkým partnerem. Tyto vozy se u nás neprodávají, ale na objednávku jsou Britové, jak ukazuje i tento příklad, schopni postavit cokoliv.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář